Upravljanje informacijama i znanjem na primjeru kampanje za izbore za Europski parlament 2013.

Na simpoziju Društvo i tehnologija koji je potkraj lipnja održan u Opatiji prezentirali su svoje istraživanje medijski eksperti Goran Popović, profesor na Visokoj školi za poslovanje i upravljanje s pravom javnosti 'Baltazar Adam Krčelić', Tanja Grmuša, predavačica na Visokoj poslovnoj školi i Hrvoje Prpić, istraživaču Medianetu

Autori u istraživanju pod nazivom Upravljanje informacijama i znanjem na primjeru kampanje za izbore za Europski parlament navode da se upravljanje informacijama u medijima temelji se na novinarskoj i uredničkoj procjeni informativne vrijednosti događaja temeljenoj na različitim kriterijima koji određuju hoće li događaj postati vijest.

Komuniciranje političkih tema zauzima veliki dio medijskog prostora, osiguravajući legitimiranje političkih odluka, ali utječe i na političku participaciju građana koja je sve manja. Izbori za Europski parlament doživljavaju se drugorazrednima, prije svega zbog loše informiranosti građana o unutarnjem funkcioniranju i ustroju EU-a. Istraživanje provedeno u ožujku i travnju 2013. tijekom službenog trajanja prve kampanje za izbore za Europski parlament u Hrvatskoj na petorim najčitanijim tiskovinama (Jutarnji list, Večernji list, 24 sata, Novi list i Slobodna Dalmacija), metodom analize sadržaja na uzorku od 250 članaka nastojalo je utvrditi forme medijskog izvještavanja o kampanji, zatim teme vezane uz EU općenito, te utvrditi pokazatelje vjerodostojnosti i objektivnosti. Rezultati su pokazali neuravnoteženo izvještavanje u svim analiziranim tiskovinama pri čemu dominiraju manje novinske forme, te visoku razinu vjerodostojnosti i objektivnosti u izvještavanju koja je ipak narušena dominantnim jednostranim izvještavanjem. 

 

Foto: Press služba Europskog parlamenta

 


© Presscut.hr 2010. – Web by dizzy.hr

Povratak na vrh