U čemu je tajna škole brzog čitanja

Na pitanje slažu li se s konstatacijom da zaposlenici Presscuta moraju biti 'univerzalne sveznalice' koje dobro barataju znanjima o pojedinim novinarskim sektorima naši su zaposlenici odgovorili da bi ih začudilo da nije tako.

Zadovoljstvo Presscutovih klijenata ovisi samo o ljudima koji danju i noću analiziraju novinske tekstove, objave na portalima, radijske i televizijske emisije, dakle o našim čitačima, pratiteljima TV i slušačima radijskih programa. Želeći pokazati klijentima, ali i sebi što znamo i kako prilazimo temama, proveli smo istraživanje među četrdesetak naših djelatnika koji svakodnevno poput krtica i uz veliku pomoć najsuvremenije tehnike, ruju po podacima. Često ih uspoređujemo s rudarima ili, još bolje, tragačima koji u moru pijeska nastoje pronaći ono informacijsko zrno zlata koje će unaprijediti poslovanje klijenata i pomoći mu u donošenju odluka.

Na pitanje slažu li se s konstatacijom da zaposlenici Presscuta moraju biti 'univerzalne sveznalice' koje  dobro barataju znanjima o pojedinim novinarskim sektorima naši su ispitanici odgovorili da bi ih začudilo da nije tako. 'Ne moramo biti sveznalice ali opća kultura je svakako potrebna', bio je jedan od odgovora uz konstataciju da pokazuju samoinicijativu i interes za tematiku koju prate.

Od najzastupljenijih tema i područja koje su u odnosu na dnevni prosjek zauzele znatno više  medijskog prostora ispitanici su izdvojili oslobađajuću presudu generalima Gotovini i Markaču, presudu Sanaderu, suđenje ubojici Antonije Bilić i pronalazak ubijene, recesiju, ekonomsku krizu, korupciju, pad BDP-a.

Pitali smo zaposlenike kako memoriraju tolike teme, opise, ključne riječi, s obzirom da Presscut ima nekoliko stotina klijenata sa specifičnim zahtjevima.

Uglavnom se informiraju čitanjem tablica sa popisom klijenata i temama, a i sustav sugerira klijente i teme po ključnim riječima, no, u svemu se oslanjaju na svoju prosudbu. Neki su navodili da nema recepta, čitaju s razumijevanjem i povremeno pregledaju excel tablice s popisom klijenata.

Jedan od recepata jest taj da se 'nekoliko puta pročitaju teme i ako ima nejasnoća kolektivno se obradi tema'. Jedan ispitanik sugerira da su za takvu koncentraciju potrebne 'ogromne količine kave'!?

U osam sati radnog vremena, prema procjeni, naši zaposlenici koji rade pressclipping pročitaju 350 do 400 članaka, otprilike jedan u minuti. Pitali smo ih kojom se metodom služe u brzom čitanju, 'hvataju' li ključne riječi, čitaju li 'napreskokce' ili 'dijagonalno'?

Najprije pogledam naslov, a onda „hvatam“ ključne riječi neki su od odgovora, ali ima i onih koji čitaju po pasusima. Nekoliko se puta pročitaju teme i ako ima nejasnoća kolektivno se obradi tema.

Jedna ispitanica iz audio odjela rekla je da kada god je u prilici presluša što više uživo odmah bilježeći korisnike. A kako se dnevne teme u informativnim emisijama ponavljaju, već unaprijed može opaziti je li nešto novo rečeno u prilogu ili je samo ponavljanje već rečenog.

Zanimljivo je da je većina naših zaposlenika odgovorila da u dvije do deset sekundi može otkriti odnosi li se članak na njihovog klijenta i temu koju za njega prate. Samo iznimno to može potrajati i do 20 sekundi.

Ispitanici su rekli da su upoznati s promjenama u medijima koje prate te o trendovima u medijskoj industriji. 'Pratim trendove, a kroz svakodnevnu obradu sadržaja dobijem sve informacije', glasio je jedan od odgovora. Većina se slaže da informacije 'pokupi' u hodu i kroz posao. 

- Široka opća kultura i informiranost su vrlo važne za obavljanje posla jer se moraju donositi i samostalne procjene o važnosti teme o kojoj je riječ i povezati je sa više klijenata.

- Važna su znanja o politici, gospodarstvu, kulturi i znanosti ali i sportu i showbussinesu.

Podijeljena su razmišljanja oko toga što im je lakše pratiti – novine ili portale. Jednom broju zaposlenika su jednostavnije za čitanje novine, drugima portali.

O budućim klijentima većina se informira putem Interneta ili razgovorom s osobama koje su kontaktirale klijenta da saznaju njegove želje. No, za većinu je pomoćni izvor Informacija famozni Google.

Svi se slažu da će nove tehnologije još unaprijediti i olakšati medijsko praćenje klijenata pri čemu ističu potrebu još uže suradnje između produkcije, klijent servisa, prodaje i sektora koji razvijaju tehnologiju.

Na pitanje osjećaju li da klijenti naš posao ocjenjuju za njih vrlo korisnim i u širem društvenom kontekstu društveno odgovornim, naši su zaposlenici odgovorili da dijele to mišljenje.

Svi su sudionici ankete odgovorili da su zadovoljni činjenicom da su radeći u Presscutu na korist klijenata upotpunili i proširili svoja znanja. 

 

Napisao: Zlatko Herljević

© Presscut.hr 2010. – Web by dizzy.hr

Povratak na vrh