Novinari o važnosti društvenih mreža

Predodžba novinara o važnosti društvenih mreža u proizvodnji medijskih sadržaja. U istraživanju je sudjelovalo 13 poznatih hrvatskih novinarki i novinara iz različitih medija, koji su podijeljeni u dvije fokus grupe odgovarali na brojna pitanja.

13 poznatih hrvatskih novinarki i novinara iz različitih medija su podijeljeni u dvije fokus grupe odgovarali na brojna pitanja od kojih je svakako najvažnije bilo da procjene jesu li i na koji način društvene mreže promijenile način rada novinara.

 

Član Uprave Presscuta dr. Slobodan Hadžić i voditelj projekata Zlatko Herljević predstavili su s dr. Ksenojom Žlof na 8. Dubrovačkim medijskim danima sredinom studenoga istraživanje 'Predodžba novinara o važnosti društvenih mreža u proizvodnji medijskih sadržaja'.

 

Riječ je o rezultatima istraživanja u kojem je ovo troje istraživača pošlo od pretpostavke da se medijska komunikacija danas više ne može zamisliti bez uporabe društvenih mreža, te da su društvene mreže prodrle u sve pore poslovnoga, ali i privatnog života.

 

U istraživanju je sudjelovalo 13 poznatih hrvatskih novinarki i novinara iz različitih medija, koji su podijeljeni u dvije fokus grupe odgovarali na brojna pitanja od kojih je svakako najvažnije bilo da procjene jesu li i na koji način društvene mreže promijenile način rada novinara.

 

Istraživanje je u cijelosti provedeno u Presscutu, od razgovora s novinarima i urednicima do tekstualne obrade snimljenog materijala.

 

Kao što se i očekivalo, ispitanici se najviše koriste Facebookom, manje Twitterom, a ostale društvene mreže nisu spominjali. Složili su se da su društvene mreže novi, uglavnom vrlo koristan, komunikacijski kanal, koji nudi mogućnost komuniciranja s cijelim svijetom. Kao pozitivno ispitanici su istaknuli brzinu širenja informacija, mogućnost besplatne promocije proizvoda i vlastitih tekstova, razmjenu mišljenja, stavova i vrijednosti s drugima, te dobivanje povratnih informacija.

 

Svi su suglasni da se uporabom društvenih mreža političari nisu uistinu otvorili za komunikaciju s građanima, nego samo simuliraju otvorenost. Kad je riječ o kriznoj komunikaciji, društvene mreže nikako ne bi smjele biti glavni komunikacijski kanal nego samo pomoćni. Većina ispitanika smatra da su društvene mreže više korisne nego štetne.

Novinari koji su sudjelovali u istraživanju smatraju da je negativna strana društvenih mreža prenošenje vijesti iz neprovjerenih izvora, manipuliranje, te objavljivanje sadržaja koji nemaju nikakve veze s novinarstvom, bez provjere.

 

Kad je riječ o novinarstvu, ispitanici ističu važnost povratka korijenima, bez obzira na komunikacijski kanal ili medij u kojem se nešto objavljuje – svaka vijest uvijek treba biti provjerena, a objavljeni sadržaji vjerodostojni.

Istraživanje je pokazalo "da će se odgovorni profesionalci uvijek rukovoditi osnovnim postulatima novinarske struke, što znači da će s jednakom pažnjom tretirati sve izvore informacija, pa tako i one koji dolaze s društvenih mreža".

© Presscut.hr 2010. – Web by dizzy.hr

Povratak na vrh