Metricom: Alat za praćenje i analizu komunikacije na društvenim mrežama

'Ako imate vlastiti profil na društvenim mrežama važno je pratiti kako se vaša komunikacija širi mrežom i kakvi su joj odjeci', rekla je Danijela Vagan

Danijela Vagan i Hrvoje Prpić predstavili su Metricom, alat za praćenje i analizu komunikacije na društvenim mrežama koji se bazira na hrvatskom jezičnom modelu. Metricom prati Facebook, Twitter, Usenet, Google+, Youtube, forume i komentare na portalima. 


'Ako imate vlastiti profil na društvenim mrežama važno je pratiti kako se vaša komunikacija širi mrežom i kakvi su joj odjeci, no i ako nemate profil još je važnije pratiti komunikaciju na društvenim mrežama jer se u protivnom ona odvija bez vašeg znanja i mogućnosti kontrole' rekla je Vagan. Ona je ukazala na važnost evaluacije komunikacije na društvenim mrežama.

 

'Mi danas preko društvenih mreža u realnom vremenu dobivamo izravna mišljenja korisnika. Ovih smo dana imali prilike na društvenim mrežama vidjeti i pratiti događaje koji su vezani za humanitarne akcije. Jedna takva akcija imala je više postova nego što je tiraža dnevnih novina', naglasila je Vagan i istakla činjenicu da klasični mediji preuzimaju teme s društvenih mreža ukoliko su one istaknute i jake.
Alat Metricom nam između ostalog ne služi samo za dio koji je vezan samo za PR ili community menadžere, on nam pomaže i u dijelu marketinga. Naime, sada preko društvene mreže na jednom mjestu imamo sve korisnike.

 

Vagan je rekla da Metricom omogućuje korisniku da upisuje ključne riječi, nalazi podatke i sprema ih u mapu. Tako se stvaraju kolekcije postova iz kojih se kreiraju izvještaji. 
'To možete raditi u ritmu koji vama odgovara, dnevno, tjedno mjesečno… Vi stvarate izvještaje koji vam odmah daju grafički prikaz frekvencije, mjesta objave. Ukoliko imate previše postova dnevno, mi ćemo umjesto vas raditi sve pretrage i izvještaje jer vi to ne možete stizati', objasnila je Vagan. 

 

Hrvoje Prpić je opisao je primjer analize društvenih mreža.

 

Kad se analizira neki razgovor o nekoj temi izdvoji se iz njega ključni pokazatelj. Spomenuo je primjer s aferom u mliječnoj industriji. 'Analizirali smo nekoliko ključnih aktera u tim raspravama, konkretno Vindiju i Dukat, mliječnu industrija općenito te, s druge strane, državne institucije, inspekcije i ministarstva. Za svakog od njih je određivano postoji li nekakva promjena mišljenja i stavova i koji je sentiment prema tim subjektima'.

 

Ako se samo neki od tih subjekata spomene u raspravi smatramo da je to prva razina i da nema mišljenja o tom proizvodu, osobi, instituciji ili brandu. Razina može ići do pet a peta je razina ona razina na kojoj će onaj tko sudjeluje u raspravi donijeti neku akciju u promjeni ponašanja.

 

Osim toga određujemo sentiment, je li netko u razgovoru negativan, neutralan ili pozitivan.
Zaključci koji se mogu iz ove analize donijeti su da se zapravo o samim akterima Vindiji i Dukatu vrlo malo govorilo, recimo, na forumu Večernjeg govorilo se o njima kao o žrtvama te afere.

 

Međutim, sudionici su bili vrlo negativni prema mliječnoj industriji, do toga da su čak pozivali na bojkot mliječne industrije, tj. na razini pet da se počnu prestati uzimati mliječni proizvodi.

 

Rečeno je kako je Metricom jedini alat koji istovremeno prati društvene mreže, forume, portale i komentare na portalima. Lokalno se indeksira 20.000 objava dnevno uz trenutni pristup do nekoliko milijuna dnevnih objava na četiri najpopularnije društvene mreže (DM).

 

Za svaku objavu prati se 20-ak različitih atributa (vektora): naslov, tekst, autor, vrijeme objave, vrijeme indeksiranja i link.
Svakoj objavi moguće je dodijeliti vlastite atribute kao što su sentiment, faktor utjecaj i napomena.

 

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

© Presscut.hr 2010. – Web by dizzy.hr

Povratak na vrh