MediaNet: Usklađeni orkestar medijskih analitičara i istraživača

U razgovoru za Insider direktorica Darja Kupinić Guščić s ponosom ističe četiri nove usluge - OTS koji nam omogućuje da vidimo koliko je punoljetnih stanovnika Hrvatske imalo mogućnost vidjeti pojedinu objavu, zatim oblak ključnih riječi, analize društvenih mreža na hrvatskom i dashboard analize.

Direktorica MediaNeta Darja Kupinić Guščić nije ni malo dvojila da razgovor moramo početi novim projektima MediaNeta. Šefica usklađenog  istraživačkog orkestra s 13 zaposlenih i desetak honorarnih suradnika odala je i tajnu uspjeha MediaNeta.

'Svi moraju znati raditi sve jer smo mala tvrtka, analitičar mora znati prodavati a prodavač naših usluga jednako dobro mora znati izraditi analizu i prezentirati je klijentu, svi moraju znati puno o PR-u', kaže Kupinić Guščić. U timu su većinom sociolozi, psiholozi i politolozi a ukazuje se potreba da ga ojačaju i novinarskim kadrom.

Gotovo svake minute netko prilazi stolu na konzultacije s Darjom čiji je ured u prostranom građanskom stanu u Petrinjskoj 42 ujedno i mala galerija prepuna pomno odabranih umjetničkih slika. Jesu li svi medianetovci umjetničke duše nismo za kratka boravka mogli otkriti, no već na prvi pogled ugodna i stimulativna radna atmosfera svakako doprinosi motivaciji istraživačkog tima koji svako malo na tržište izbaci neku novu uslugu i alat koristan potencijalnom kupcu.

Od sredine prosinca, napominje direktorica Guščić, svaka medijska objava na Web portalu www.presscut.hr osim općih podataka o objavi sadrži i podatak o dosegu pojedinog medija iz kojeg je objava selektirana. Doseg (engl. reach) govori o tome koliki je broj punoljetnog stanovništva Hrvatske imao mogućnost vidjeti pojedinu objavu (engl. OTS = Oportunity to see), a rezultat je istraživanja koje provodi Media Net na reprezentativnom uzorku od 1000 ispitanika punoljetnih hrvatskih građana.

'OTS, doseg ili reach podaci sastavni su dio izvještaja o medijskim objavama svjetskih media-monitoring agencija i možemo reći da danas predstavljaju nezaobilazni standard procesa praćenja, selekcije i evaluacije medijskog sadržaja', naglašava direktorica Kupinić Guščić.

Podatke o publici/konzumentima medija MediaNet prikuplja longitudinalnim istraživanjima reprezentativnim za punoljetno stanovništvo Hrvatske koja se provode u pravilnim razmacima četiri do šest puta na godinu. Istraživanje se provodi metodom telefonske ankete s pitanjima otvorenog tipa. To znači da ispitanik sam navodi medije i učestalost kojom ih prati. Tim istraživanjima prikupljaju se podaci i o socio-demografskim obilježjima publike kao što su spol, dob, obrazovanje, radna aktivnost, mjesto, veličina mjesta i županija.

Direktorica kaže da je MediaNet u mogućnosti, u skladu s potrebama klijenta, napraviti profil opće publike kao i klijentove ciljne publike s obzirom na socio-demografske karakteristike ispitanika i način njihova konzumiranja medijskog sadržaja.

Ono što je kupcima osobito dragocjeno je mogućnost da vide koliko je ljudi doista imalo mogućnost vidjeti njihovu kampanju ili objave iz nekog određenog razdoblja ili grupe medija.

Kupinić Guščić navodi da istraživanjima odmah obuhvaćaju i nove medije i programe koji se pojave na tržištu, poput novopokrenutih novina 21. stoljeće i novog programa HRT4.

MediaNet je u svoj asortiman uključio i "oblak ključnih" riječi. Bit ove usluge je da se iz kompletnog teksta svih objava bez obzira na medij izvuče oblak koji pokazuje koje su riječi bile najzastupljenije u pojedinom tekstu. Klijent koji je od MediaNeta naručio analizu, oblak koristi besplatno. Time dobiva uvid koja je ključna riječ najviše zastupljena u cijelom korpusu njegovih medijskih objava, čime se može dobro vidjeti i procijeniti zastupljenost branda ali i medijski status konkurencije.

MediaNet je, ističe direktorica,  u potpunosti u skladu i s novim trendovima – redovito prate i analiziraju i društvene mreže.

Kaže da u svijetu ima odličnih alata na engleskom jeziku ali se MediaNet služi hrvatskim jezičnim modelom, što je njegova prednost i specifičnost. MediaNet ima hrvatski jezični model a rezultati pretraga za hrvatski su točniji i imaju manje 'smeća'. Usluga je dostupna kao alat kojim se korisnik može samostalno služiti.

Korisnik upiše ključnu riječ i dobije rezultate pretrage ili se odluči za izvještaj koji mu se šalje dnevno ili tjedno.

Korisnici MediaNetovih usluga, navodi direktorica, mogu dobiti i rezultate i analizu rasprava na društvenim mrežama (Facebook, Twitter, Google plus), na primjer o četvrtom modulu zdravstvenog odgoja u školama, a može se dobiti i analiza blogova i foruma na news portalima.

I posljednje, ne i manje važno, Medianet radi dashboard analize, analize koje imaju upravljačku ploču. Dostavljaju se u excelu, imaju ponuđene grafove i tablice i komunikacijsku  ploču na kojoj klijent može filtrirati podatke koje želi gledati, na primjer godišnja analiza ili pojedini mjesec gdje se vidi povijest određenog proizvoda i kampanja.

MediaNet je i izrazito ponosan na nagradu 'Ključna  razlika, priznanje poslodavcu za poticanje ravnopravnosti i raznolikosti ljudskih potencijala zaposlenika', koju su 2011. godine dobili od Vladina ureda za ljudska prava, Koordinacije za pomoć i edukaciju žrtava mobbinga i Instituta za razvoj tržišta rada.

 

Ruku pod ruku sa svojom osnovnom djelatnošću - medijskim analizama, monitoringom oglašavanja, istraživanjem tržišta i intelligence puzzleom istraživači MediaNeta vrlo su aktivni i na znanstvenom planu – već niz godina zajedno s Presscutom s i Hrvatskim komunikološkim društvom i Alma Mater Europea izdaju interdisciplinarni časopis  Media Culture and Public relations a s istim partnerima su i suorganizatori međunarodnog znanstvenog skupa 'Društvo i tehnologija'.

 

Napisao i snimio: Zlatko Herljević

© Presscut.hr 2010. – Web by dizzy.hr

Povratak na vrh