06.07.2012

Presscut i Medianet na skupu „Društvo i tehnologija 2012. – Dr. Juraj Plenković“

19. međunarodni znanstveni skup 'Društvo i tehnologija 2012. – Dr. Juraj Plenković', ove godine održan je u Lovranu od 28. – 30. lipnja, pod pokroviteljstvom Primorsko-goranske županije. Presscut i Medianet bili su jedni od organizatora skupa, ali i aktivni sudionici, stoga prenosimo zanimljivosti iz dviju održanih prezentacija.

Ovogodišnji skup bio je programski strukturiran u 6 zasebnih tematskih cjenila, a sudjelovalo je stotinjak stučnjaka iz 15 europskih zemalja. Raspravljalo se o utjecaju novih tehnologija na razvoj društva te komunikacijskom menadžmentu i odnosima s javnošću. Kako su Presscut i Medianet bili i organizatori, ali i aktivni sudionici skupa, prenosimo zanimljivosti iz naših održanih prezentacija koje će u potpunosti biti objavljene u narednom izdanju znanstvenog časopisa Media, Culture and Public Relations.

 

 'Evaluacija medijske komunikacije s osvrtom na nove medije i društvene mreže'

 

Darja Kupinić Guščić, direktorica Medianeta, u svojoj prezentaciji 'Evaluacija medijske komunikacije s osvrtom na nove medije i društvene mreže', istaknula je kako problemi s kojima se susreću suvremena teorija i praksa mjerenja učinaka komunikacije, zapravo proizlaze iz njene 'neopipljivosti'. Ukoliko se operativci pitaju što mjeriti, istaknula je – prvo,  ono što smo uložili (Input), u smislu PR evenata, priopćenja i organiziranih susreta s novinarima, drugo ono što je objavljeno (Output), u smislu medijskih objava i poruka koje mediji prenose i kao treće, ono što smo dobili – (Outtake) – koji daje odgovor na pitanje do koliko ljudi su naše poruke stvarno došle i kakve su reakcije. U rezultatu bi se naravno trebao vidjeti učinak našeg djelovanja na sam poslovni rezultat u smislu promjene u načinu ponašanja zaposlenika, potrošača, dioničara i medija; mijenjanju imidža, reputacije i stvaranja brend, prihvaćanja ideje, promjeni izbornog ponašanja ili porastu prodaje.

 

Evaluaciju i vrednovanje treba vršiti u svim fazama komunikacijskog procesa, međutim do danas ni znanstvena ni poslovna zajednica nisu uspjele stvoriti model koji bi bio općeprihvaćen.

 

Novi mediji i društvene mreže pružaju pak sasvim nove mogućnosti u smislu odaziva javnosti i idealne su za mjerenje angažmana. Uključuju nekoliko vrsta sadržajnih kategorija i svojevrstan su hibrid jer imaju elemente individualne, grupne i masnovne komunikacije. Međutim, bez obzira na dvosmjernost komunikacije pružaju svojevrstan mehanizam kontrole ljudi, a izrekom kako 'inovacije bez slobode ne znače ništa', autorica je skrenula pažnju na činjenicu kako digitalna tehnologija uvelike omogućava i nadzor nad komunkacijom. 

 

U tekstu su korišteni dijelovi iz rada 'Evaluacija medijske komunikacije s osvrtom na nove medije i društvene mreže' koji je bio predmet izlaganja na znanstvenom skupu „Društvo i tehnologija“ u Lovranu održanom 28.-30. 6. 2012. Cijeli rad biti će objavljen u slijedećem broju časopisa: „Media culture and public relations“ čiji se izlazak predviđa u rujnu ove godine. Intelektualna prava pripadaju autorici. Svako citiranje, objavljivanje ili distribucija ovog rada u cijelosti ili njegovih dijelova podliježe Zakonu o autorskim pravima. 

  • Ostavite komentar

© Presscut.hr

Povratak na vrh