23.10.2012

Portali u Hrvatskoj

Pratimo 258 regionalna i 44 nacionalna portala
U istraživanju koje su proveli Ivana Karaman Jurić, voditeljica press clippinga u Presscutu i Zlatko Herljević, voditelj projekata, vidljivo je da je u posljednje dvije godine Presscut stavio na praćenje 132 regionalna portala a njihov ukupan broj dosegnuo je 258. Poraslo je i praćenje dnevno-informativnih portala s 40 na 44.

Portali u  Hrvatskoj, osobito oni regionalni rastu  kao gljive poslije kiše, pokazuje  istraživanje koje je proveo Presscutov istraživački tim. Usredotočili smo se  na  dnevne informativno-političke portale na nacionalnoj  i regionalnoj razini  koje smo uključili u praćenje  u posljednje dvije godine.

 

 

U šumi sumornih ekonomskih pokazatelja i suzdržanih najava rasta u idućim godinama ima i dobrih vijesti za Hrvatsku,  bar što se  tiče uporabe Interneta, po čemu je ' prešišala'  i neke   članice Europske  unije , poput Cipra, Portugala, Poljske, Bugarske i Rumunjske i  Poljske. Kada bi bar  pokazatelji ekonomskog rasta  pratili stope rasta Interneta.  Trenutno oko 64 posto Hrvata koristi Internet a još samo prije tri godine  koristilo ga je samo 38,6 posto punoljetnih građana Hrvatske  prema  istraživanju dr. Vesne Lamze Posavec i suradnika  s Instituta  društvenih znanosti Ivo Pilar. 

 

Prema  tom istraživanju  broj korisnika tog medija u svijetu  se od  2000. do 2009. godine povećao se s 360 milijuna na otprilike 1 660 milijuna (Internet World stats, 2009). U drugom znanstvenom radu na temu portala Vesna Benković i Ivan Balabanić  pod nazivom 'Analiza sadržaja najposjećenijih hrvatskih internetskih portala' objavljenim u Medijskim istraživanjima 2010.  konstatirali su da je 'razvoj Interneta pokrenuo i sve veći broj Internet stranica koje se bave svakodnevnom objavom novosti (dnevno informativni internetski portali), a koji po svojoj osnovnoj svrsi odgovaraju funkcijama dnevnog tiska ili informativne emisije u sklopu televizijskog ili radijskog programa.

 

Neki od dnevno informativnih internetskih portala samo su produžetak njihovog tiskanog, radijskog ili televizijskog izdanja, dok su neki od portala samostalni mediji koji se publiciraju jedino u obliku internetske elektroničke publikacije', navode autori. 

 

Istraživanje Presscutove sestrinske tvrtke Media net iz rujna 2009.  pod naslovom   'Kompetitivna slika (odabranih) internetskih portala u Republici Hrvatskoj kao temelj strateškom usmjeravanju lansiranja novog proizvoda',  pokazalo je  da je broj korisnika Interneta u Republici Hrvatskoj u razdoblju od 2000. godine do 2007. godine porastao za više od 636,2 posto. Prema Internetewordstats.com broj korisnika Interneta u Hrvatskoj je 2007. bio 1.472.400, što je penetracija od 32,9 posto. Konstatirano je da je s tako velikom penetracijom Internet korisnika hrvatsko internetsko tržište brojčano 'najjače' od svih zemalja Istočne Europe te se nalazi u rangu nekih starih članica Europske unije poput Španjolske i Grčke.

 

Istraživanje je prognoziralo da će broj korisnika Interneta i dalje iz godine u godinu sve više rasti zbog stalnog gospodarskog napretka Republike Hrvatske i povećanjem životnog standarda, pojeftinjenjem informacijskih tehnologija, povećanim udjelom visokoobrazovanog stanovništva. Predviđala se  'zamjena generacija' i ulazak u javni život osoba koje spadaju u informatičku obrazovanu generaciju.

Da se ta predviđanja ostvaruju pokazuju i podaci Mediascope Europe  da 86 posto  korisnika Interneta u  Hrvatskoj  tvrdi da im Internet  pomaže upravljati stilom života,  52 posto tvrdi da  im pomaže upravljati financijama a  53  posto  da im Internet  pomaže odabrati  bolji proizvod ili uslugu.

  • Ostavite komentar

© Presscut.hr

Povratak na vrh