23.10.2012

Novine su poput šampanjca?

Presscutov istraživački tim istražio je podatke za 2010. i 2012. godinu. U odnosu na prije dvije godine u zemlji je 12 informativno političkih dnevnika manje. Većim dijelom to je zbog toga što su i Večernji list i Jutarnji list ,te 24 sata ukinuli svoja regionalna izdanja. Ugašeni su i Vjesnik, Nacional i Forum. Ali pokreću se i neke nove novine…

Kriza koja već  više od tri godine  žestoko pogađa  građane odrazila se, čini se, prije svega na novine. Podaci do kojih je došao Presscut  zvone na uzbunu i nameću temu budućnosti tiskanih medija. Nije tu samo u pitanju  konkurencija  portala  koji su samo djelomice  odgovorni  za pad naklada. 

Samo ove godine od  važnijih dnevnika i tjednika ugašeni su Vjesnik  koji je prestao izlaziti  nakon 72 godine, te tjednici Nacional i Forum, a dobro informirani novinarski krugovi navode da  opasnost zatvaranja prijeti još nekim tjednicima i dnevnicima.

Presscutov istraživački tim istražio je podatke  za 2010.  i 2012. godinu. U odnosu  na prije dvije godine u zemlji  je  12 informativno političkih dnevnika manje. Većim dijelom to je zbog toga što su i Večernji list i Jutarnji list ,te 24 sata  ukinuli svoja regionalna izdanja. Ugašeni su i  Slavonski dom, Slobodna  Dalmacija BiH  i Sportplus. U tom je  vremenu ugašeno  devet  informativno-političkih  tjednika,  jedan automobilistički i  jedan omladinski.

Zanimljiva je situacija kod mjesečnika čije izlaženje je često vezano za jake oglašivače.  Ugašeno je  17 informativno-političkih mjesečnika a pokrenuto tek pet,  nestalo je  pet automobilističkih  revija ali je pokrenuto  11,  što ukazuje  da  automobilistička  industrija  zbog krize  ima interesa za oglašavanje. Ugasilo se deset poslovnih mjesečnika   a pokrenuto je  devet novih  iz čega bi se moglo zaključiti da nije sve tako crno na  tržištu poslovnih tiskovina.  

Loše se pisalo i sportskim  mjesečnicima  jer ih je ugašeno devet a  novopokrenuto  tek tri. Začuđuje  pad  ženskih časopisa - ugašeno ih je 11 a  pokrenuto samo pet.   Pao je i broj stručnih časopisa , propalo je  osam a pokrenuta su tri. Čak i uvijek propulzivni  časopisi za zdravlje  i obitelj bilježe negativne brojke -  prestalo je izlaziti sedam a  pokrenuto je  pet.

Hrana ipak najbolje prolazi kod čitatelja. Ugašena su dva gastronomska časopisa ali su se pojavila četiri nova. Dobro ide  i turizmu gdje je ugašen jedan mjesečnik ali su pokrenuta četiri nova.

Prilog  Poslovnog  dnevnika Mediji i marketing  u broju za rujan  donosi podatak Hrvatske gospodarske komore da je u posljednjih  osam godina u Hrvatskoj propalo  čak 400 tiskovina. Zato ne  čudi podatak da je prema Novinaru, glasilu Hrvatskog novinarskog društva  u svibnju bilo nezaposleno  555  novinara  a broj se  sigurno povećao za sedamdesetak  zbog  gašenja  Vjesnika i  Nacionala.

No, novine su ipak još privlačna roba i ima onih koji u njih žele ulagati, pa je najavljeno skoro izlaženje novog dnevnog lista. Jer, kako se  čulo  od nekih stranih predavača na Weekend  media festivalu u Rovinju  novine su u usporedbi sa portalima kao da uspoređujemo šampanjac i vodu. Portali danas informiraju  a  novine bi u analizama i temama trebale  otkriti  što se  krije iza informacije. A to, kažu , treba, poput šampanjca i platiti!

  • Ostavite komentar

© Presscut.hr

Povratak na vrh