17.12.2012

Gillmor: Budućnost novinarstva je u sektorskom novinarstvu

Poznati američki profesor je na gostovanju u Zagrebu budućim novinarima rekao da je vrijeme u kojem živimo, vrijeme novih medija, vrijeme velikih prilika za svakoga tko ih želi iskoristiti

Mediji su se u potpunosti promijenili u proteklih deset godina. Mediji se danas ne distribuiraju, već ostavljaju svoj sadržaj na nekoj platformi da bi ga ljudi mogli sami konzumirati, rekao je Dan Gillmor, američki profesor medijskog poduzetništva i poznati blogger na jednom od predavanja koja je sredinom studenog održao u Zagrebu.

 

 

Dan Gillmor jedan od najboljih novinara i poduzetnika današnjice a napisao je i kultnu knjigu o mogućnostima internetskog novinarstva: We the media.

Gillmor je ukazao novinarima i poduzetnicima mogućnosti digitalnog novinarstva i samim time ih potaknuti da svoje ideje pretoče upravo na Internet.

Mlade novinare savjetuje da pokrenu svoj posao na nekom digitalnom mediju, prvenstveno zato što je to, tvrdi Gillmor, dostupno svima i najvažnije besplatno.

"Ovo je vrijeme mogućnosti i novinarstvo zapravo cvate, od svega najviše bih volio biti u koži mladih novinara i kreirati novu budućnost novinarstva", kaže Gillmor.

 

 

Gillmor je na predavanju budućim novinarima rekao da je vrijeme u kojem živimo, vrijeme novih medija, vrijeme velikih prilika za svakoga tko ih želi iskoristiti. "Jako sam ljubomoran na sve vas. Nikada do danas nije postojalo vrijeme u medijima u kojem bi se nudilo toliko mogućnosti koliko se nudi danas. Htio bih biti na vašem mjestu! Morate kreirati svoju budućnost, iskoristite tu priliku! Gledat ću i uživati u onome što ćete napraviti!", naglasio je Gillmor.

Savjetuje mlađe naraštaje da se ozbiljno fokusiraju na svoje ideje, odaberu jednu nišu i na njoj grade svoju budućnost. Američki profesor vidi budućnost novinarstva u specijaliziranom sektorskom novinarstvu.

Rekao je da su društvene mreže dobar prostor za oglašavanje, ali vrlo loš za prikupljanje informacija. Smatra i kako je oglašavanje kompanija na blogovima i internetskim portalima loše jer upravo to odbija konzumente da dalje čitaju.

Gillmor je upozorio na važnost točnosti informacija, te na činjenicu da živimo u vremenu u kojem smo prepuni informacija, među kojima treba znati izabrati one prave, informacije vrijedne pažnje.

 

 

Gillmor je podijelio svoja znanja i iskustva u vezi sa startup projektima. Smatra da ponekad treba riskirati jer nikada ne možemo znati što nas čeka, no treba učiniti prvi korak. Naglasio je da smo često zarobljeni predrasudom da svaki početak ima i svoju cijenu, te je objasnio da se neki posao može započeti s vrlo malim ulaganjima, a možemo se poslužiti i potpuno besplatnim alatima. "Investitori žele vidjeti da ste već krenuli u neki posao, a ne da želite da ulože u nešto što biste tek htjeli započeti", rekao je Gillmor.

 

 

Profesor Dan Gillmor osnivač je Knight Center for Digital Media Entrepreneurship na Sveučilištu Arizona State University’s Walter Cronkite School of Journalism and Mass Communication u Phoenixu u Arizoni. Autor je brojnih knjiga, piše članke i komentare uključujući i redovnu online kolumnu za The Guardian, te redovito objavljuje na blogu nazvanom prema njegovu najnovijem projektu i istoimenoj knjizi Mediactive.

  • Ostavite komentar

© Presscut.hr

Povratak na vrh